Our Dream

MIJN DROOM WORDT WERKELIJKHEID.

Mijn leven lang heb ik gedroomd om vrijwilligerswerk met kinderen te gaan doen. Dit is nu gelukt door in Nepal met Nepalese en Nederlandse hulp een huis te huren waarin op 23 februari 2012 de opvang is gestart. Helaas hebben we dit pand weer moeten verlaten, omdat de eigenaar iets anders met het pand wilde.

KINDEROPVANG van 0 tot 4 jaar.

De vaak jonge moeders laten hun kinderen thuis achter als ze moeten gaan werken, of nemen ze mee naar hun werk. Deze kinderen willen we graag opvangen en een warme en veilige omgeving bieden.

GEZONDE VOEDING VERZORGEN.

In Nepal komt ondervoeding veelvuldig voor. Sommige moeders geven hun kind tot 4 jaar borstvoeding, waar te weinig voedingsstoffen in zitten, ze eten zelf zeer eenzijdig. De Nepalese mevrouw Sunita werkt als deskundige bij een project voor ondervoeding en adviseert ons als vrijwilliger op dit gebied. De kinderen krijgen vers fruit en gezond afwisselend eten.

ONDERWIJS EN OPVOEDING.

Veel aandacht wordt er besteed aan zindelijkheid en hygiëne.

Er wordt spelmateriaal aangeboden en liedjes ingestudeerd.

Medicijnen worden verstrekt bij ziekten, handjes wassen, netjes verschonen en op tijd hun dutje doen.

SPONSORGELDEN VERWERVEN.

Met velerlei acties proberen in Nederland geld in te zamelen om in Nepal de kinderopvang draaiend te houden en uit te breiden. Ook in Nepal worden sponsors gezocht, die de nood van nabij kennen en er vanuit hun Hindoeïstische overtuiging “karma” mee opbouwen voor hun volgende leven.

**Op de ANBI pagina staat een financiële verantwoordiging.